Novice

GORIŠKA BRDA

Škocjanski zatok

PRVI DAN: 6 septembra 2015 nedelja

Sklenila sva, da bova lepe izkoristila lepe jesenske dni in obiskala slovensko Toskano GORIŠKA BRDA. Velikokrat sva bila že čisto blizu, vendar sva ta naš biser obiskala šele sedaj. Seveda je k temu pripomogla tudi tv serija »Ena žlahtna štorija« Tako sva ob 11.50 uri s Smrčkom v domačem Šempetru natočila gorivo in se odpravila na pot. Stanje števca pred začetkom potovanja je bilo 32543 km. Spremljalo naju je sončno vreme, a temperature so kljub temu že jesenske + 16 stopinj.

Da nama dopust ne bi prehitro minil, sva se odločila, da bova tokrat resnično potovala še bolj počasi. Ko takole potujeva s Smrčkom, kar ne moreva verjeti, kako je nekatera večja mesta težko obvoziti

Kljub vsemu, je nedeljska vožnja potekala precej gladko in okoli 15.30 ure sva zapeljala skozi POSTOJNO. Nekako je bil že skrajni čas za kosilo in če vas pot zanese tu mimo, je Gostilna OB KAMINU precej dobra odločitev. Čudovita narava, hrana izpod peke.

Nekaj kilometrov pred Novo Gorico v naselju Ozeljan sva »odkrila« kamp PARK LIJAK . Odločila sva se, da bova kampirala tu, kar je bila resnično prava odločitev. Totalno sva bila navdušena, prav tako Smrček. Kamp vodi mlajši par, ki navdušuje s svojo prijaznostjo in odnosom do gostov. K tej temi se bova v tem potopisu še nekajkrat vrnila in zato več v nadaljevanju.

V kamp sva prispela ob 17. uri, stanje števca je bilo 32714 km. Po formalnostih v kampu sva odšla še na krajše potepanje po okolici, saj je v bližini kampa GRAD KROMBERK, ki se lahko pohvali s prijetno restavracijo, kjer sva pred leti uživala ob oradu na žaru.

Seveda sva morala obiskati vinograde v bližini kampa, nad katerim se riše rob Trnovskega gozda. Tu je pravi raj za jadralne padalce in v kampu LIJAK boste o tem dobili vse informacije.

Zvečer sva ob najinem Smrčku srkala vino in prebirala brošure in zemljevide, ter se pripravila za naslednji dan, ko se bo najino raziskovanje Goriških Brd pravzaprav šele pričelo.

DRUGI DAN: 7 septembra 2015 ponedeljek

Jutro je obetalo čudovit dan in nekaj po 9. uri sva se odpravila proti Brdom. Vožnja naju je vodila mimo SOLKANSKEGA MOSTU mostu nekaj malega v Italijo, pod Sabotinom in nato v Goriška Brda. Železniški most ima največji lok iz obdelanega kamna na svetu. In če malo počakate, lahko nastane prav zanimiva fotografija.

Ko se enkrat pripeljete na drugo stran mostu se Brda šele pričnejo. V tem času so domačini ravno obirali grozdje – letina je bila očitno odlična, pogledi na čudovite trte pa enkratni.

Podobe polnih trt so naju spremljale vse dni in na tem delu naše deželice jih je res polno. V želji, čeprav sva rekla, da ne bova hitela sva se najprej odpravila v Gonjače, kjer je RAZGLEDNI STOLP, ki razkriva pogled na Goriška Brda in vse tja do Tržaškega zaliva.

23 metrov visoki stolp, na katerega se povzpnemo po 144 stopnicah je bil zgrajen v letu 1961 po načrtih arhitekta Marka Šlajmerja. Ob njem se nahaja tudi spomenik 315 žrtvam druge svetovne vojne. Z vrha stolpa se ponuja čudovit razgled po okolici, vasica Šmartno Kojsko, Biljana, Dobrovo.

Čudovit razglede s stolpa sva strnila v album RAZGLEDNI STOLP GONJAČE.

Logično nadaljevanje poti je bil torej obisk srednjeveške vasice ŠMARTNO. Najprej pa sva si seveda privoščila kavico in domače kekse v hotelu SAN MARTIN. Šalčke pa z motivom San Gimignana iz Toskane, kjer sva se s Smrčkom potepala prejšnje leto.

Vasica Šmartno, ki je verjetno nastala na rimskih temeljih je obdana z obzidjem, ki ga zaznamuje pet stolpov. Ravno zaradi tega je verjetno Benečani niso nikoli zavzeli. Vas je dobila ime po cerkvi Sv. Martina, največje cerkve v Brdih, katere zvonik je bil prvotno trdnjavski stolp.

Šmartno se prav z lahkoto primerja s podobnimi mesti v Toskani ali Provansi, morda je razlika le v tem, da je pri nas v teh vasicah še vedno nekako premalo ponudbe »za turiste«.

Parkirišče je urejeno pred vhodom v vasico. Sprehod po Šmartnem je pravo doživetje. Vas pridno obnavljajo. Šmartno je na dobri poti, da postane ena izmed najlepših vasi pri nas. V vasi imate kaj obiskati, saj so prijetno uredili Hišo kulture Šmartno, ki obsega tri obnovljene hiše v kateri deluje bar, večkrat gostujejo različne likovne in fotografske razstave, kakor tudi razstave domačih umetnikov. V večji dvorani prirejajo različna srečanja in seminarje.

Obiščete lahko sva Briško hišo in hišo Marica, midva pa sva se odločila za obisk trgovinice Nona Luisa, kjer vam ponudijo pester izbor naravnih mil, raznih mazil, hladno stiskano oljčno olje, domače sadje, vino, likerje. Gostilna Turn je bila žal zaprta.

Fotogalerije čarobne vasicer si lahko ogledate v albumu ŠMARTNO.

Med vinogradi , ob sončnem vremenu, ko je temperatura narasla na prijetnih 19°c,  sva nadaljevala proti vasi KOZANA, kjer v hotelu Kozana ponujajo udobne sobe, restavracijo ter turško in finsko savno.

Midva sva si ogledala hotel Dvor, ki ima tudi svoj bazen.Iz Kozane se odpira lep pogled na vas Biljana, ki je verjetno gledalcem »Ena žlahtna štorija« precej poznana.

Fotogarije iz majhne, a zanimive vasice si oglejte v albumu KOZANA.

Najina naslednja postaja je bila VILA VIPOLŽE. Ta v času najinega obiska še ni bila odprta za obiskovalce. Od 22. Oktobra 2015 pa si jo lahko ogledate, saj velja za najlepšo renesančno vilo v Sloveniji.

Kolikor sva si jo kljub temu lahko ogledala lahko poveva, da je čudovito obnovljena, ne le zunaj, tudi v notranjosti so prostori lepo urejeni.

Z vile Vipolže se nama je prvič odprl tudi pogled proti Grediču tam, kjer se vse dogaja, vsaj v nanizanki.

Galerijo obnovljene renesančne vile, si oglejte v albumu VILA VIPOLŽE

GREDIČ po obnovi navdušuje svoje goste. V njem je vrhunska restavracija, bogata vinoteka, najamete lahko tudi sobo, za oboževalce »štorije« pa je žal zgolj kulisa, kjer posnamejo zunanje scene, sicer pa v notranjosti Grediča ne snemajo nanizanke, saj se to dogaja v Ljubljani.

Ob najinem obisku je bil žal zaprt, saj se je sezona očitno nekako že zaključila. Tako si njegove notranjosti nisva uspela ogledati in sva to odložila za kakšno drugo priložnost.

Kako sva se med skrbno urejenimi vonogradi pripeljala do imenitnega malega gradu, si lahko pogledate v albumu GREDIČ.

Ob 14.50 uri sva prišla v DOBROVO in si v GRADU DOBROVO privoščila pravo grajsko kosilo. Grad je čudovito urejen, prav tako sva bila s hrano in postrežbo izredno zadovoljna.

Stanje števca 32744 km. Že sam pogled na števec pove, da so kraji dejansko blizu drug drugemu in dostikrat tudi vidni med seboj. Seveda se ga vidi tudi z razglednega stolpa v Gonjačah.

Nekaj utrinkov, tudi dokazov, da se ga v teh koncih kakšen liter popije boste našli v albumu GRAD DOBROVO.

BILJANA je majhna vasica, na poti med Dobrovo in Šmartnem. In verjetno je veliko ljudi sploh ne bi obiskalo, če ne bi tu zaslovela »ena žlahtna štorija«! Kljub temu pa gre za čudovito briško vasico, vredno ogleda ne zgolj zaradi nanizanke ampak tudi zaradi čudovite cerkve z zvonikom oglejskega tipa.

V kolikor mislite, da boste lahko tako kot v nanizanki, obiskali Oštarijo Glaž – oštirja Markota, pa le počasi. Spet gre zgolj za zunanjo kuliso, stavba pa je namenjena zgolj stanovalcem oz. lastnikom te hiše. In ko z domačini rečeš kakšno, se kar nasmihajo in povejo marsikatero zanimivo prigodo. Kot nama Biljana, je bil njim zanimiv najin Smrček in beseda je stekla.

Utrinke vasice iz nanizanke si lahko ogledate v albumu BILJANA

Ker sva seveda potepinčka in je tudi Smrček navdušenec nad odkrivanjem neznanega, sva se odločila, da greva tudi tokrat malo čez mejo.

ČEDAD ali po italijansko Cividale del Friuli je prastaro mesto Langobardov, katerega je ustanovil že Julij Cezar in ga poimenoval Forum Julii. Staro mesto nadiških Slovencev je za turiste zanimivo predvsem po svojem znamenitem Hudičevem mostu, katerega lepo okrasijo s cvetjem. Glede na to, da je mesto le nekaj kilometrov oddaljen od Goriških Brd je resnično vredno ogleda in nama ni bilo žal, da sva tudi tokrat najin izlet razširila preko meja naše domovine. Domov sva se vreačala mimo plakata o "štoriji", ki je vse skupaj zakuhala.

Najin skok preko meje v mesto Landobardov si oglejte v albumu ČEDAD

TRETJI DAN: 08. september 2015 torek

In zakaj je kamp LIJAK nekaj posebnega. Zaradi prijaznosti lastnikov Aleksandra in Martine Mladovan. Ob 8.30 uri npr. Aleksander na mizo ob Smrčku prinese kavo in rogljičke in zaželi dobro jutro. Dogovorili smo se tudi, da bova tudi midva ( po navadi se za to odločijo vsi v kampu ) na večerji, ko Aleksander in Martina pripravita soško postrv na žaru, pečen krompir in pijačo po želji. To so pozornosti, ki so resnično vredne pohvale.

Po zajtrku je sledil pregled Smrčka. Voda in olje brez posebnosti, števec pa je pokazal 32805 km

Odločila sva se, da tako kot "Gušto", tudi midva obiščeva Sveto goro pri Novi Gorici. Smrček, ja nekoliko prestrašen je bil, ko je videl znak za 30% klanec, vendar pa je šlo brez težav.

SVETA GORA je z veličastno baziliko, frančiškanskim samostanom, romarskim domom, duhovno-izobraževalnim središčem Tau in restavracijo biser evropske povezovalne poti treh romarskih svetišč, kamor sodita še Stara Gora nad Čedadom in Marijino Celje na Kanalskem Kolovratu. Tudi spust je bil zanimiv. Izkoristila sva priložnost in posnela še nekaj fotografij Solkanskega mostu

Fotografije veličastne bazilike in potovanje do nje si oglejte v albumu SVETA GORA.

No in kot obljubljeno, sva se vrnila v vasico KOJSKO, ki ga krasi cerkev Sv. Križa. Do cerkve vodijo postaje kapelic križevega pota. Tu je nekoč stal tudi tabor s štirimi trdnjavskimi stolpi. Več si vedno lahko preberete napovezavah, ki so obarvane oranžno.

Res zanimivo kaj vse lahko vidiš. če se zgolj ustaviš ob cesti in se malo sprehodiš v klanec. Verjemite, da se izplača in je na vrhu res kaj videti.

Fotografije Sv. Križ in ostanke obzidja si oglejte v albumu KOJSKO

Odpravila sva se proti KRČNIKU. Pri vožnji do tja, sva uživala v panorami Goriških Brd in bila navdušena nad pridnimi rokami briških ljudi.

Korita veljajo za naravno znamenitost in so zavarovana kot kulturni spomenik. Na sredini kotlice je izoblikovan 5m dolg naravni most, ki je eden najlepših pri nas. Sicer je res, da je za pot potreb no malo povprašati, a če v vasici Neblo zavijete desno, v dolino Kožbanjščka in naprej proti Kožbani, boste po nekaj kilometrih nagrajeni za svoj trud. Krčnik vsekakor velja obiskati, če vam le čas to dopušča. Po ogledu čudovitih korit Kožbanjščka – Krčnik, sva se odpravila nazaj v Dobrovo, saj se je bližala ura, ko sva si rezervirala ogled kleti Brda.

Fotografije čudovitih korit z naravnim mostom najdete v albumu KRČNIK

KLET BRDA – družinski vinogradi so največji pridelovalci in izvozniki slovenskih vin, ki s prepoznavnim slogom osvaja ljubitelje vina doma in v 26 državah sveta. Klet združuje 400 briških vinogradniških družin, ki že več kot pol stoletja soustvarjajo uspešno zgodbo briškega vinarstva.

Sledila je še »nepogrešljiva degustacija«. Seveda sva nekaj od tega odpeljala domov. Izkušnja je bila čudovita, vina imajo dovolj in dobro je. Odločila sva se, da nekaj časa – pred večerjo, ki jo pripravljata Aleksander in Martina preživima kar v kampu, saj nama bo počitek prav prišel. Stanje števca ob vrnitvi v kamp 32905 km.

Galerijo kleti, degustacijo vin in hrane si oglejte v albumu KLET BRDA.

V kampu PARK LIJAK sva si vzela nekaj časa in si kamp še podrobneje ogledala. Večerja, na kateri smo se zbrali vsi v kampu je bila prav zanimiva, predvsem pogovori.

Brez težav smo se po kakšnem kozarčku med seboj pogovarjali s Francozi, Nizozemci, Slovaki. Bilo je tako, kot sta napovedala Martin in Aleksander. Preživeli smo resnično lep in zabaven večer. Pečena postrv in pečen krompir sta bila izvrstna, kapljica - ali več le teh, pa je bila popolna dopolnitev.

Utrinke s skupne večerje, kjer smo se v mednarodni sestavi izvrstno zabavali in dobro najedli, si lahko pogledate v albumu PARK LIJAK.

ČETRTI DAN: 09 september sreda

Poslovila sva se prijetnih lastnikov kampa in se ob 08.50 uri napotila proti domu. Na poti proti domu sva obujala spomine na pestro dogajanje v zadnjih dneh, ko sma v strnjeni obliki obiskala glavne znamenitosti Goriških Brd.

Ni potrebno iti daleč od doma, da bi nam bilo zares lepo. Vreme mora bili lepo, to je dejstvo, čudovita narava, arhitektura in prijazni ljudje, pa so pika na i za dobro počutje.

Domov sva prispela ob 12.30 uri. Stanje števca 33062 km.

ŠE NEKAJ POTOVALNE STATISTIKE

PREVOŽENIH: 519 km

ŠTEVILO DNI: 4

GORIVO: pri porabi 8-10 l/100 km 70,00 €

KAMP LIJAK: 104 € ( vključno z zajtrki in večerjo )